MINGGU KEENAM BELAS ( 30 September - 4 Oktober 2013 )

Assalamualaikum ~


Alhamdulillah kini saya telah pun berada di minggu ke16 dalam Latihan Industri. Pada minggu ini, saya telah mengikuti kerani am perakaunan menghantar surat ke bahagian Pejabat Peladang Daerah Pontian. Saya juga telah mencatat surat masuk ke dalam buku, serta cek yang diterima ke dalam buku catatan cek terima.



Surat





Mencatat surat masuk




Kemahiran dan pengetahuan yang saya perolehi sepanjang minggu ini ialah penghantaran surat- surat penting ke tempat yang sepatutnya. Saya juga memahami mengenai kendalian catatan cek yang diterima ke dalam buku terima cek. 


Kesannya, surat- surat serta cek yang diterima perlu terus dicatat ke dalam buku selepas dicop. Surat- surat dan cek yang telah dicop kemudiannya dihantar ke dalam bilik Pengurus Besar.



Terima Kasih :)

No comments:

Post a Comment