MINGGU KEDUA PULUH ( 28 Oktober - 1 November 2013 )

Assalamualaikum ~


Kini saya berada di minggu terakhir Latihan Industri iaitu di minggu 20. Pada minggu ini saya telah diarahkan untuk membuat 3 buah 'board' bagi majlis mini agro pertanian di Dewan Jubli Intan Pontian.



'Board' bagi tanaman lada hitam



'Board' bagi minyak pelincir jenama Kostar



Tugasan seterusnya yang saya lakukan ialah menjadi penjaga masa bagi Majlis Saringan Tilawah Al- Quran di Pertubuhan Peladang Pontian.

Penjaga masa dan jurukira



Saya juga ditugaskan untuk menyusun resit rasmi bagi bulan September dan Oktober 2013. Resit ini disusun mengikut turutan nombor kod resir bagi memudahkan audit membuat semakan.


Pengetahuan yang saya perolehi pada minggu ini ialah kreativiti dalam membuat kerja dalam pejabat. Saya juga memahami bahawa setiap resit harus disusun atur mengikut bulan dan nombor resit supaya tidak menimbulkan kecelaruan ketika semakan semula dibuat.


Kesannya, fail- fail yang telah dimasukkan resit mestilah disusun ke dalam rak dan dilabelkan mengikut bulan- bulan.


Terima Kasih :)



No comments:

Post a Comment