MINGGU KELIMA ( 15 Julai - 19 Julai 2013 )

Assalamualaikum~

Alhamdulillah, kini telah masuk minggu ke 5 saya menjalani latihan industri di Pertubuhan Peladang Pontian. Pada minggu ini saya telah membantu kerani am menyusun baucar bagi bulan Julai di fail. Fail ini kemudiannya disusun di rak.




Baucar Bulan Julai 


Saya juga bersama dua lagi rakan praktikal saya membantu untuk membungkus barang barang untuk diedarkan kepada orang susah yang sangat memerlukan sempena bulan ramadhan. Barang tersebut termasuklah 2 paket tepung gandum, 2 paket gula kasar, 2 tin susu, sebungkus ketupat mini segera dan sepaket milo. Bantuan ini diberikan kepada seramai 25 orang.





Sumbangan bagi yang memerlukan



Saya telah mempelajari pelbagai tugas sepanjang 5 minggu di sini. Bukan hanya tugasan yang berkaitan dengan pengurusan pejabat tetapi juga hal yang melibatkan kerja bersama orang di luar pejabat.


Kesimpulannya, tidaklah namanya bekerja dan mencari pengalaman jika tidak ada kesilapan dilakukan. Saya kini lebih arif mengenai peyusunan baucar serta kegunaan baucar tersebut.


Terima Kasih :)

No comments:

Post a Comment