MINGGU KETIGA ( 1 Julai - 5 Julai 2013 )

Assalamualaikum~

Alhamdulillah, kini saya telah berada di minggu ketiga Latihan Industri. Pada minggu ini  saya telah diberi tugas untukSaya juga telah diberi tugas oleh pengurus pentadbiran untuk membuat borang penilaian bagi staff Pertubuhan Peladang Pontian. Borang ini dibuat bertujuan untuk menilai prestasi pekerja sebelum mereka diserap masuk ke bahagian jawatan yang dijawat.



Borang Penilaian



Saya juga telah diberikan tugasan untuk mengecop baucar serta menyusun resit- resit dan dimasukkan ke dalam fail mengikut susunan nombor siri secara menaik. Fail tersebut kemudiannya disusun ke dalam rak di dalam bilik fail mengikut label yang telah diberikan contohnya Baucar Bulan Mei 2013.




 

Baucar




Saya juga telah diberi peluang untuk mengikut Pengurus Pemasaran saya pergi ke bank untuk mengeluarkan wang sebanyak ratusan ribu setiap bulan bagi membayar upah dan gaji staff dan pekerja sawit di pusat timbang. Pengalaman ini menjadikan saya faham tentang cara kerja pengurus- pengurus saya bukan sahaja di dalam pejabat malahan di luar pejabat juga.

Kemahiran yang saya perolehi pada minggu ini ialah cara membuat borang penilaian bagi pekerja- pekerja di pejabat dan cara menguruskan baucar yang telah ditandatangani.

Kesimpulannya,  saya tidak terikat hanya di bahagian pentadbiran kerana bidang kerja yang saya buat amat meluas kerana latihan industri membolehkan saya mencari pengalaman yang banyak.


Terima Kasih :)






















No comments:

Post a Comment