MINGGU KEDUA ( 24 Jun - 28 Jun 2013 )

Assalamualaikum~

Pada minggu kedua ini, saya lebih banyak membantu Pengurus Pentadbiran dalam membuat surat. Saya boleh mempraktikkan kemahiran keyboarding saya yang telah saya pelajari di Politeknik. Saya juga telah diberi tugas di bahagian pendaftaran bagi ahli dan perwakilan yang datang. Majlis berlansung pada 25 Jun 2013 di dewan Pertubuhan Peladang Pontian. 




Perasmian Mesyuarat Agung Tahunan




Pertemuan antara Pengerusi AJP dan AJP sebelum mesyuarat



Pada minggu ini juga saya telah diberi tugas untuk mencatat surat yang diterima ke dalam buku Rekod Masuk setelah surat- surat itu dicop. Surat itu kemudiannya dimasukkan ke dalam fail hitam dan dihantar ke dalam bilik pengurus besar. 



Buku surat keluar dan fail hitam 



Banyak pengetahuan yang telah saya perolehi pada minggu kedua, saya semakin serasi dengan kerja- kerja di pejabat.

Kesimpulannya, kerja- kerja dan persediaan untuk mesyuarat perlu lebih teliti. Banyak perkara yang telah saya pelajari di pejabat ini bertepatan dengan bidang saya di politeknik iaitu kesetiausahaan.

Terima Kasih :)






No comments:

Post a Comment